Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-23, 15:00
Photocon

Mankan, jag håller med dig i stort sett i allt du skriver.
Själv tror jag man på FS egentligen kan framföra vilken åsikt som helst om man argumenterar för den på ett vänligt sätt. Och vänligt sätt undantar ju direkta påhopp och diskriminering.

Jag har personligen hållit mig allt mer och mer borta från forumtrådar typ "VS-forum". Lite uppfriskande OT framfört med glimten i ögat är absolut inget att hänga upp sig på.

Däremot anser jag att märkesfixering/märkesfanatism är den faktor som verkligen förstör trådarna och tar bort möjligheterna att föra sakliga diskussioner.

Orkar inte slåss mot väderkvarnar längre.

Har därför sökt mig mer och mer till "vänligare" tekniktrådar. Exempel: Sonytrådarna med A900/A850 liskom NEX-7 och A77-tråden. Över tid har mycket av märkesfanatism försvunnit ur dessa trådar och alla märken diskuteras mer med öppna sinnen. Dock poppar det ju upp tendenser även där, men deltagarna tenderar till att då agera mot det=självmoderation utan att munkavel läggs för själva rätten att yttra sig.

Jag känner till lite mer än du om NN:s öde. Det är inte så mycket mer att orda om det nu. Beslutet är fattat och verkställt.

Lustigt nog innehåller din slutkläm kanske en stor sanning, men även om den är sann så innehåller den ju
"inkompetetenta idioter". Jag kan hålla med dig, men det är nog ett gränsfall till vad som bör tolereras i en tråd.

Även om en spade bör kallas spade kanske man borde skriva: "mindre insatta", "ovetande", "folk som kanske inte tänkt efter", "dåligt pålästa" eller annat. Det biter lika bra.

Mvh//Lennart