Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-23, 22:08
Photocon

kode skrev: Exempel på folk som anmäler felstavningar? Jag tror ju snarare isf att det är de som klankar ner onödigt hårt på felstavningar som ska få sina inlägg anmälda. Hade jag själv haft dyslexi hade jag dock gärna tagit emot rättelser (inte för att de skulle kunna hjälpa särskilt mycket eftersom tidsfristen man har för att redigera sina inlägg är väldigt kort, men ändå). Det finns olika sätt att framföra kritik, tro det eller ej.

Jag förstår inte din analogi. Hur är detta att "skjuta sparv med LV-kanon?"
Jag förstår inte riktigt hur du läst mitt inlägg, men det är ju bara ytterligare ett exempel på hur lätt det kan bli fel som ingen moderator skulle ha en chans att upptäcka.

Notera att jag skrev "Här finns tyvärr exempel där någon genast hackar på en person som är ordblind och stavar lite illa även om andemeningen i vad de ordblindes inlägg är glasklar. Där anser jag att det är oerhört mycket viktigare att en moderator "slår ner" än vid lite OT."

Och där kommenterar du Goddag Yxskaft med: "Jag tror ju snarare isf att det är de som klankar ner onödigt hårt på felstavningar som ska få sina inlägg anmälda."

JAMEN, SJÄLVKLART. Tycker du att jag skrev att folk anmält inlägg för felstavningar? Det har mig veterligen aldrig skett. Däremot att de som skrivit felstavade inlägg fått svar från deltagare på tråden där de pikats för sin stavning. Så självklart menar jag att en moderator ska slå ned på den som angriper stackaren som råkar stava lite illa.

MYCKET skulle underlättas om de som besvarar en kommentar verkligen läste igenom den innan, vilket du tyvärr missat här.

Analogin tycker jag är glasklar. Men den innebär att båda dina förslag är "för mycket". Förslag nr 1 fanns ju inte ens på FS-ledningens världskarta enl tidigare inlägg.

Låt oss enas om en sak. Du tycker inte mina förslag är bra och jag tycker inte dina är bra. Tror inte det är någon idé att försöka kompromissa. Men det är ju båda våras demokratiska rätt att ha uppfattningar samt uttrycka dem. Och vi får båda finna oss i att få mothugg eller medhåll alternativt mötas av tystnad.

Mvh//Lennart