Annons

fotografer/bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Guest
Jag har alltid sagt, Det finns inga daliga bilder! Bara olika.
Den som ger sig i kasst med att bedomma bilder har nog en oversyn pa sig sjalv..
Alla bilder har for var & en ett syfte, sa ner folket har tolkat bilder saknar jag ordet "JAG TYCKER" istallet for ,, (denna billd er osv:) Det er stor skilnad pa vad du tycker och vad som er // & vem eger retten att bedoma det.
Jag har tagit mig tid att titta igenom alla fotoalbum, och tycker att det ar ett stort & kul varierande urval.
Nagot som jag speciellt lagt market till ar att tjejernas bilder ar i mina ogon enormt roliga och fantasifulla, dom er enormt mycket mer personligare en killarnas bilder, kul tjejjer !!
Detta er vad "JAG" tycker// Walle /sorry for typsnitten/texten stemmer inte
 

Sumpen

Aktiv medlem
Kan hålla med dig att vi i allmänhet tenderar att objektivera saker och ting, tex bilder, än att berätta om upplevelsen av relationen mig-bild.

Då kan det lätt bli skrivningar av typen "bilden är...". Samtidigt är det min mening att det är underförstått att det är avsändarens uttryck, och inte bildens, som menas. Och om inte bedömmaren har rätt att bedömma, vem har då rätten att göra det?

Kanske ska vi alla ha en signatur som berättar att det är avsändaren som tycker och bedömmer, eller är inte det underförstått?

/Erik

-------------------------
Detta är mina åsikter
 

Henric86

Avslutat medlemskap
O, jisses! Det är så tråkigt när folk börja använda termer som "vad har du för rätt att...?" etc. Yttrandefrihet har vi i sverige, och i kombination med tryckfrihet ger det en aldeles utmärkt rättighet och säga vad tusan man vill, även på internet. Har man lagt ut bilderna på fotosidan får man tåla gnällspikar med taggarna utåt. Under alla kommentarer står det ett namn. Det är deras åsikter som återspeglas. Ska man börja diskutera vad som är rätt och fel må denna diskution aldrig ta slut...
 

Walle

Guest
he he

Henrik L//
Forstod nastan pa en gang att det var en tidningsfotografs innlegg //
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Man behöver nog inte vara tidningsfotograf för det. Jag är helt med Henric på detta. Bildkritik är bildkritik. Det har aldrig gjort anspråk på att vara objektiv vetenskap.
 

Walle

Guest
Intresant

detta viste jag skulle fa en reaktion / men dock trodde jag den skulle bli heftigare en den blev / svaren hŠr genomsyrar den pesemissm som jag ocksa ser att de skriver i ovrigt / om jag kunde forsa denna agresiva installnig ,, e det ingen som e positiv ??
 

Walle

Guest
Re: Intresant

fotowalle skrev:
detta viste jag skulle fa en reaktion / men dock trodde jag den skulle bli heftigare en den blev / svaren her genomsyrar den pesemissm som jag ocksa ser att de skriver i ovrigt / om jag kunde forsa denna agresiva installnig ,, e det ingen som e positiv ??
Varfšr tar folk allt som ett personligt anngrep ?
 

gunte

Aktiv medlem
Jag skriver som jag tycker,sen får det vara upp till fotografen att tolka min kommentar..ibland får jag det hett om öronen,ibland inte..så är livet..och visst finns det dåliga bilder,Valle..eller kanske det passar bättre att skriva,dåligt utnyttjat motiv...
mvh/gunte..
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Personligen förstår jag ingenting. Kände sig fotowalle personligen påhoppad av sig själv???
 

Walle

Guest
hm

Jisses !!
Borstar av mig sanden & kliver ur sandladan !!
Aviker fran diskutionen / fel niva !! No more koments ---->
 
ANNONS