Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nome Nescio

Aktiv medlem
Fasen, kunde det inte varit på söndag iställt? Jag sitter i föreningsmöten hela lördagen.
Ni får ta många bra bilder så att man blir riktigt avundsjuk ;)
 

benkar

Aktiv medlem
Oki, blandade ihop dom olika förslag på resmål som fanns i sista delen av tråden....

Värmekraftverket redan avklarat, stort ställe med väldigt mycket att fotografera, ni får nog en bra dag!

/B
 

oee

Aktiv medlem
Jag tar gärna en plats i bilen om den inte redan är full.

Frågan är fortfarande var, när hur... Jag är öppen för det mesta. Bor i Västerort men kan ta mig till någon lämplig upphämtningsplats i närheten av någon form av kollektivtrafik.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Min bil utgår från Ålsten, Bromma - så den som vill åka med kan ju förslagsvis ta sig någonstans västerut längs grön eller blå linje där det går bra att plocka upp er. 1 plats bokad av Ola fn.
 

Norfen

Aktiv medlem
Hej

Jag tar gärna en andra plats i bilen :) jag bor i hallonbergen men kan lätt ta SL till någon annan plats.

Mvh

Martin

073-500 59 25
 

Martin Gunnarson

Aktiv medlem
erro_67 skrev:
Kul att det verkar bli några härifrån som kommer! Dessutom kommer några andra (för mig obekanta) att vara med. Men det är ju ett rätt stort ställe så vi behöver nog inte trampa varandra på tårna :)

Jag återkommer imorgon kväll med mer exakta detaljer.

För den som redan nu vill veta var så ligger ångkraftverket på Kraftverksgatan, se kartan:

http://www.gulasidorna.se/query?what=map&ax=&asearch=1&streetname=kraftverksgatan+v%E4ster%E5s
Hoppas det är ok med två till. Marcus (http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=1464) och jag hänger gärna på, vi åker egen bil från söder i Stockholm.

/Martin
 

oee

Aktiv medlem
Här finns lite info om kraftverket

Min tanke när jag läser om det och ser lite bilder därfrån är att det är sjukt stort! Saltsjöqvarn ligger långt efter! Frågan är om vi kommer få tillgång till hela huset?

Är det kanske till och med mannen som har hemsidan ska låter oss komma in i byggnaden?
 

erro.se

Aktiv medlem
oee skrev:
Här finns lite info om kraftverket

Min tanke när jag läser om det och ser lite bilder därfrån är att det är sjukt stort! Saltsjöqvarn ligger långt efter! Frågan är om vi kommer få tillgång till hela huset?

Är det kanske till och med mannen som har hemsidan ska låter oss komma in i byggnaden?
That's the man! Stämmer bra det. Han har ett gediget el-intresse som synes... och diverse kontakter med folk för att komma in här och där :)
 

erro.se

Aktiv medlem
Planering inför lördagen på ångkraftverket

OK, vi säger så här:

Vi träffas 09.30 vid ångkraftverket i Västerås. För karta se http://www.gulasidorna.se/query?wha...an+v%E4ster%E5s

För er som kommer med bil från Stockholm svänger ni lämpligen av E18 vid Folkparksmotet och svänger sedan söderut (vänster). Vid trafikljuset ser ni sedan ångkraftverket rakt fram. Åk dock INTE rakt fram där som det visas på kartan utan sväng istället vänster, och sedan höger i rondellen, sedan höger igen och slutligen vänster. Detta för att komma till den östra sidan av ångkraftverket där det tydligen finns gratis parkeringsplatser. Klicka på kartan för att zooma in så ser ni vägen bäätre.

John Eklund (som släpper in oss) beskriver det hela som: "Kör ner från Björnövägen vid Postsorteringen och in mellan tegelhusen. På gården intill östra väggen vid stora ståltrappan finns parkering. Ingång genom gröna ståldörren i prånget mellan panntornen/gamla pannhuset."

Så jag föreslår att vi ses 9.30 vid denna gröna ståldörr helt enkelt.

Det verkar som att vi får ströva runt fritt därinne, men på eget ansvar förstås. Med lite tur så får vi kanske dessutom en guidning av en av veteranerna som jobbat där tidigare. Om inte så har John en del kunskap.

Jag antar att det kan vara ganska utkylt i delar av byggnaderna så lämna kortbyxorna hemma! Ficklampa kan ju vara ett bra tips också. Och nyladdade batterier i kameran :)

Ja det är väl det hela... väl mött där. Jag finns på mobil 070-360 73 76 fr.o.m. ikväll ifall det är något mer någon undrar över.
 

erro.se

Aktiv medlem
Vilka tänker komma imorgon? Skriv gärna här så jag vet hur många vi ska räkna in. Vi väntar väl några minuter efter 9.30 innan vi går in, vet dock inte om dörren lämnas öppen för eventuella sena eftersläntrare.

Sen kan det ju vara bra att veta att lika många kommit ut som gick in. :)
 

Martin Gunnarson

Aktiv medlem
erro_67 skrev:
Vilka tänker komma imorgon? Skriv gärna här så jag vet hur många vi ska räkna in. Vi väntar väl några minuter efter 9.30 innan vi går in, vet dock inte om dörren lämnas öppen för eventuella sena eftersläntrare.

Sen kan det ju vara bra att veta att lika många kommit ut som gick in. :)
Martin Gunnarson
Marcus Johansson
 

Martin Gunnarson

Aktiv medlem
Tack!

Tack Robert för att du ordnade detta mycket intressanta fototillfälle! Blev många bra bilder, lägger upp ett litet urval i tråden.

/Martin
 

erro.se

Aktiv medlem
Tack själva för en intressant dag och sällskap! Inte för att vi störde varandra så mycket (knappt jag såg någon på ett par timmar ett tag därinne). Det är väl egentligen John som ska tackas eftersom det var han som fixade in mig (oss).

Man skulle egentligen behöva åka dit en gång igen, det var för stort för att ta in på ett besök.

Och det jag slogs av (som vanligt) är hur svårt det är att återge det storlagna intrycket på bild. Det får liksom inte plats. Kanske bättre att fokusera på detaljer istället.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS