Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-06, 22:56
Sten-Åke Sändh

elmfeldt skrev: Jag summerar mitt första svar lite kortare för bättre överblick:

Faktura 1: Du har en löpande prenumeration som alltså förlängs automatiskt mellan Fotosidan och dig. Den 9/10 sker detta och du får ordernummer #150439. Du har då fått Plus till 2020-10-09 och du har en faktura hos Klarna för detta köpet. Du försöker men lyckas inte betala denna faktura 16/10.
Faktura 2: Den 16/10 och beställer du ett nytt Plus-medlemskap med ordern #150651 och betalar direkt med kort (Klarnas faktura visas 0 kr skuld). Du har nu Plus till 2021-10-08, och två fakturor hos Klarna (varav den ena är betald).

Klarna driver sen på om Faktura 1 vilket är tekniskt korrekt. Du skriver här i tråden och jag reder ut och krediterar Faktura 1 idag, tar de 60 kr i straffavgift och backar ditt Plus-medlemskap till 2020-10-08 (Klarna kan aldrig kreditera en faktura utan det måste handlaren göra. Klarna flaggar däremot fakturor som bestridna så det inte trillar vidare så att Handlaren och kunden kan reda ut).

Allt är utagerat.

Ps. Ja jag loggar in överallt. oavsett desktop eller mobilt, med mobilt bankid. Det är överlägset snabbaste sättet tycker jag. Sista tjänsten som jag hade som inte tog mobilt BankID var SHB Internetbank FTG men sen i somras funkar det med mobilt bankID där med. Eureka. God for me :)
Bra! Tack för info David.