Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-19, 08:49
Vattendroppe

Jag har utöver de modellerna som nämnts har jag fått tips om Sony RX100-serien, någon som har input om den?

Smw skrev: Hej !

https://www.cyberphoto.se/foto-video...ugh-tg-5-svart

Det finns ett "fäste/hållare" som passar att sätta på ryggsäckens
eller flytvästens axelrem som är ett måste. Finner det inte nu.

Har en TG4 som jag är nöjd med, TG5 är nog snäppet bättre.

//MW
PMD skrev: Olympus TG-5 är en badkamera så den är mer än väderskyddad. Den tål att snorkla med (och även sportdykning) om man håller sig på grunt vatten, dvs ytligare än 15 m.

Det kanske är lite overkill för TS med en badkamera, men den tål onekligen en hel del väta. :-)

Jag har en TG-4 som jag har snorklat med. Det är en robust kamera, men det finns nog kameror med bättre objektiv i den prisklassen om man kan nöja sig med en kamera som man inte behöver kunna snorkla med.
Jag kollade på lite bilder som är tagna med TG-5, och jag tycker de har för mycket aberration och blödning i kontrastrika områden för att motivera priset tyvärr. Precis som PMD säger behöver jag inte kunna snorkla med kameran (även om det tydligen finns vrakdykning i världsklass här i Narvik också) - så jag spenderar hellre de pengarna på bättre optik!

unoengborg skrev: Panasonic LX 100 version ett eller två. Väldigt användarvänlig för den som kan fotografera, har bra optik. Dock inte väderskyddad som TG5 som föreslogs ovan
LX 100 ser ut att vara en mycket trevlig kamera, ska jag vara riktigt petig tycker jag den är i största och tyngsta laget. Men det är helt klart en kamera mer åt detta håll jag söker än TG-5!