Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-25, 20:45
Jonas Erik

Photocon skrev: Hur man än vrider o vänder på sakernas tillstånd tror jag att det bästa är att köra med den gamla sanningen: "Verkar något vara för bra för att vara sant så är det sannolikt osant".

Kan översättas med: "Verkar det för skumt så är det i de flesta fall skumt".

M a o så gäller det bara att se upp. Tyvärr har vissa individers kriminella beteende gjort så att ingen vill skicka en vara utan förskottsbetalning och ingen köpare vill betala i förskott.
Ett växande moment 22 har därmed uppstått.

Undantag: När man gör affärer med personer man känner eller på annat sätt gjort tidigare transaktioner med.

Det är bara att strunta i alla som säger att "...Min mamma har ett sådant objektiv"..."Kan inte garantera funktionen"...och en rad andra idiotiska saker som att man inte kan ses på plats för att göra upp affären p g a en massa mer eller mindre uppfinningsrika ursäkter.

Däremot kan vi alla fall på detta forum hjälpa varandra och varna för speciella annonser genom länkning.

Slutligen tycker jag inte att 17-18:- i månaden borde hindra någon för att vara fullvärdig medlem på FS. Men det är en annan diskussion även om jag tror att det skulle minska annonsofoget här på FS omfler vore betalande medlemmar.

Fick ikväll igen mina pengar