Ämne: Printler
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-29, 21:02
Hansi

Sven Burman skrev: Hej Hansi!

Det är tråkigt att du är besviken över vår tjänst. Vi respekterar dina åsikter men vill bara klargöra ett par saker.

1. Våra produktionkostnader är betydligt högre än 400 kr för en 70x100 cm. Vi skapar exklusiva produkter med finaste premiummaterial. Vi printar på Hanemühles photo lusterpapper, kallaminerar printen vilket ger en exklusiv och tidsbeständig yta. Den tål UV-strålning utan att blekna och går att torka av om den blir dammig. Sedan monteras printen på kapaskiva och ramas i en svensktillverkad galleri-ram, emballeras och skickas med ett äkthetsbevis till kunden. Vår kostnad för material och arbetstid är faktiskt mer än det tredubbla mot vad du har räknar på.

En konsument utan avtal likt vårt skulle få betala närmare 2.000 kr för denna produkt med sin egen JPG-fil, så 400 kr är inget bra riktmärke.

2. Det går inte att jämföra priset på en konsumentprodukt och en gåva. När vi säljer en tavla till en kund så är priset inklusive moms. 25% går alltså till staten. Det behöver du aldrig ta i beaktning om du ger bort eller säljer en print till en bekant.

3. Vi erbjuder en marknadsplats där du når hela svenska marknaden och på sikt hela EU. Vi har en stor budget för marknadsföring av tjänsten i Sociala medier och utvecklar ständigt vår plattform vilket även det är en stor kostnad som fotografen slipper betala. Vi tar även kostnaderna för Klarna på 3% av köpet, Emballage, Produktutveckling mm.

4. Vårt val att kräva ensamrätt på prints på storlekarna 50x70 eller 70x100 är för kundens skull. Vi vill, att de kunder som köper produkter av oss ska känna sig trygga med vårt löfte. Att de äger 1 ex av 10.
Det vill säga, att det finns max 10 exemplar av detta motiv i dessa storlekar.
Ifall vi lät fotograferna printa tavlor själva och ge bort eller sälja så fallerar hela idén med numrerade serier.

Vi har som sagt full respekt ifall vår tjänst ej passar dig men vi behövde besvara några av dina synpunkter.

Ha en trevlig helg Hansi.
/Sven Burman, grundare, Printler
Att den inte passar mig har jag redan konstaterat. Jag vill bara klargöra närmare för de som inte har förstått vad det innebär att gå i kontrakt med er.

Lycka till med er försäljningsidé.