Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-12, 20:11
gamleJ

Hrafne skrev: Här kommer lite kommentarer för veckan.

#1: Jag fastnar inte för bilden. Jag skulle vilja ha med hela huvudet på flickan så det inte blir beskuret som nu. Historien gör lite för att göra bilden intressantare men jag tycker det behövs mer för att jag ska fastna i bilden.

#2: Jag har inte testat på så mycket porträtt själv så jag vet inte riktigt vad man ska titta efter. Jag tycker det ser ut som ett bra porträtt men tycker ljussättningen gör den högra sidan lite för mörk.

#3: Spännande bild med många bildelement som lyfter bilden. Jag tycker den känns lite i mörkaste laget men som du skriver så blir bilden lite mörkare i tråden. Jag skulle ha velat se hur bilden hade blivit ifall du tagit några steg längre bak så du hade fått med lite mer av omgivningen runt omkring trädet. Jag gillar känslan i bilden.

#4: Min egen. Jag funderade på om jag skulle ha med himlen eller inte och valde att ta med den. Visste inte riktigt vart jag skulle beskära den och gillade det vita i överkanten.

#5: Snygg bild som fångar känslan i en vardagssituation perfekt. Bra positionering i bilden som ger en känsla av fart och närhet. Bra djup i bilden som man leds in i med husets fasad.

#6: Läcker bild. Riktigt häftigt att se hur fiskgjusen kniper om sitt byte. Jag tycker det var ett bra val att välja bakgrunden med bilen. Färgerna tycker jag höjer bilden, speciellt efter den här veckans gråskalor.
Tanken är ju just att få ljus mot svart och svart mot vitt. Den mörka delen av ansiktet ska vara så mörk som möjligt utan att detaljer i ansiktet försvinner. Är skuggsidan för ljus försvinner själva poängen.