Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-23, 11:56
Flash Gordon

jonas18z skrev: 100mp riktigt fint.
10bit ut på video

Tycker dock att designen ser lite protypig ut men det kanske är en vanesak

Någon som kommer köpa?
Nej kommer inte köpa en sådan kamera. För stort och tungt. Jag kunde redan ägt en H5D med några fina objektiv till ett mycket bra pris. Efter släpat runt objektiv och kamera samt extra batteri på många öar i Göteborgs skärgård vet jag att detta inte är kameran för mig.
Mellanformat ger fantastiska bilder. Den här sensorn från Sony är nog helt fantastisk. Bättre än något som funnits för MF tidigare.
Går man in hos Hasselblad ser man väldigt många stora printar som är 2X3 meter eller liknande. Det är här dessa sensorer gör skillnad.
Det är inte att posta bilder på socialamedier eller printa i 50X70 där man ser skillnaden.
Jag kommer vara kvar med FF och APS-C. Oftast använder jag Fuji APS-C. Det räcker och blir över.
Senaste resan till Spanien fick inte Canon följa med. Jag ångrade inte vid något tillfälle det valet.
Med en X-PRO2 och en X-H1 kunde jag tillsammans med 10-24, 16-55 och 50-140 alla de bilder jag önskade. Visst använde jag ofta HDR eller tog panoramor för att få fler detaljer. Numera är det så enkelt att få en kamera med färre pixlar att ge större upplösning.
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	_ALM3709.jpg
Visningar:	152
Storlek:	79.4 KB
ID:	148164