Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-24, 17:38
joakim.stenudd

cardazio skrev: Det finns så otroligt många som fotar och har egen sida, men hur ska folk få reda på att den finns och varför ska man lägga tiden på att få in på den istället för de andra hundratusentals profilerna/sidorna. Instagram är nog mer effektivt om du har bra innehåll om det bara är antal besökare som spelar roll. Vill man nå en speciell publik av något slag behöver man fundera igenom och anpassa sin approach.
jo det är sant såklart. jag tror i vilket fall det är svårt att få folk att ge någonting över huvud taget nån uppmärksamhet oavsett plattform, då det finns så otroligt mkt underhållning / konst idag att folks hjärnor svämmar över :)

spontant känner jag med flickr att det nog kan braka samman när som helst.konkurs, läggas ner etc. jag betalar gärna ynka 300-500 kr per år för att ha MIN sida. tror det blir en annan grej när man har bara bilder av samma fotograf och inte massa knappar/länkar till höger och vänster att trycka på som stör.

jag vill mest kunna säga när någon frågar om de inte kan få se mina bilder: "ja gå in på min hemsida". tror jag tänker köra ett instagramkonto också parallellt som jag kan länka till sidan. grejen med instagram är väl att man ser bara det senaste som lagts upp? ska man se gamla grejer måste man scrolla scrolla scrolla ? jag känner att jag vill kategorisera mina bilder. t.ex. "old men with sunglasses smoking cigarettes" , ett av mina favoritmotiv, "crying children" - mer ovanligt, "gamla människor med rollatorer" - alldeles för lätt att ta de bilderna, de märker det inte ens ;)
så instagram kan vara EN av vägarna till att få folk att faktiskt kolla min sida.

har 65 000 sparade bilder på datorn. då har jag raderat ca två tredjedelar av alla bilder jag tagit. då tycker inte jag 1000 bilder är så mkt av det....inte om jag har 30-50 olika kategorier av streetphoto-motiv. frågan är vilket provider som kan ge mig såpass mkt lagringsutrymme...