Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-24, 01:22
Flash Gordon

Smak är som bekant något personligt. Vi är är olika och tycker väldigt olika som människor och det är väl tur det.

Jag kommer absolut inte köpa en X-PRO3. Den där skärmen ser jag som en idiotisk gimmick. På vilket sätt är den här kameran mer analog? Blir min X-H1 mer analog om jag sätter gaffatejp på lcd-skärmen?

OVF sökaren var bra när EFV sökarna var mindre bra i början. Så är det inte längre.
Jag skulle lika gärna kunna ha en X-PRO3 med enbart EVF. Vad som händer utanför bilden kan jag ändå hålla reda på genom att använda båda ögonen

Däremot har kameran en hel del annat som jag vill ha och hoppas att få i andra Fujimodeller. Som bättre AF i dåligt ljus för att nämna det jag saknar mest i de äldre modellerna.

Jag kommer att behålla min X-PRO2 och den fungerar bra för det jag använder den till. Där räcker den till även med sin långsammare AF. Att lägga minst 10 00 kr emellan för att få en sämre OVF samt en skärm jag kommer hata är inte aktuellt.

Det blir istället att fortsätta att vänta på X-H2.

På tal om att vara olika. Det verkar åtminstone som Crhis Nichols hos DPR och jag tycker väldigt lika. X-PRO3 är inte kameran för oss.

Här är vad han och Jordan tycker om nykomlingen.
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=yRGF8wo2up4