Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-24, 15:51
Flash Gordon

alfin skrev: Var det inte något erbjudande då? Jag köpte också min på Scandinavian Photo i början på maj 2016 och då var normalpriset 17990 kr. Prisutvecklingen på Prisjakt ser ut så här:
Det är inte omöjligt att det var någon kampanj. Jag har ju lärt mig genom åren att Fuji har sådan med jämna mellanrum. Dumt att köpa när de inte har det.

Deras prissättning påminner mig om hur det en gång var med mjukpapper. Alltså toa och hushållspapper.
På den tiden hade alla tillverkare specialpris ungefär var 4 vecka. Det visste alla kunder. Då fyllde vi som stor grossist lagret och leverarade enorma mängder till skolor, dagis och annan kommunal verksamhet och till större företag. Resterande 3 veckor gick leveranserna på sparlåga.

Fuji verkar göra på liknande sätt för många modeller. är man kört Fuji några år vet man att man aldrig skall köpa kameran just när den komemr ut. Vänta till de börjar köra sina cash back kampanjer och specilaerbjudanden.

JAg köpte X-H1 med grep för 21000 kr. Idag kamn man köpa samma kit för runt 13 000 kr när de har cash back. Nästa gång skall jag inte stå främst i kön.