Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-29, 20:11
Abe Normal

Zebulah skrev: Den stora skillnaden mellan x470 och x570 är egentlien om man kan använda pcie4-nvme-diskar (blev lite konstigt där...)

De nya Ryzen som kommer/har kommit är Threadripper och de kräver TRX40 sockel medans de "vanliga" har AM4 sockel så det är lika kört. Däremot har jag inte funderat på vilket chip-set som stöder Threadripper helt enkelt eftersom det är en processor som liksom är "lite för mycket" för mig just nu. Men visst vill man ha det snabbaste nu så är det Threadripper som gåller men AMD 3950X är riktigt riktigt snabb oavsett om man spelar spel, redigerar video, fixar foton eller gör alla saker samtidigt.
Det är en avvägning. Håller på själv och borrar efter ny dator för krävande CPU-program och ville vänta in 3950X, men tycker den är lite för dyr so far och kommer istället välja X3900. Har sett att Ryzen-processorn är känslig för värme och prestandan går ner om den inte kyls ordentligt.

Det är en djungel och man får försöka pricka in rätt. För redigering av bilder i typ PS/Lr funkar väldigt mycket, det är inget issue tycker jag.