Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-01, 20:16
Abe Normal

acke skrev: För närvarande lägger jag ingen nämnvärd tid på öppna och allmänna foto-fora på nätet, vare sig FS eller internationella sajter. Pratar däremot gärna foto och bild i ett antal slutna grupper i sociala media. Teknikfrågor tar jag ibland upp i objektivtest.se, Christian Nilssons FB-grupp. Det är en trevligare samtalston där än på FS, mindre käbbel och färre offtopic-urspårningar.

I övrigt så diskuterar jag foto IRL i konstellationer som träffas regelbundet. Där pratar vi bild, bara bild, och ingenting annat än bild.

Min känsla är att FS för en tynande tillvaro, både vad gäller forum och bildkritik. Några bloggar kan vara intressanta ibland, men i övrigt är det torftigt. För 15 år sedan spenderade jag massor av tid här, men inte nu längre. Om FS lades ner så skulle det ha en försumbar betydelse för min foto-tillvaro. Det är ett faktum.

Men nu blir detta för mycket off-topic. Åter till Terjes huvudfråga.
Jag tror många uppfattar det precis som du. Vissa ämnen funkar bättre att diskutera i grupp/fotokompisar, det blir en annan kontakt och man utvecklar också ett gemensamt språk. Jag tror mer att forumen har hittat sin form, medlemmar talar om det som känns angeläget och hanterbart. Tycker det finns flera inspirerande sajter att kolla på, men det är inga ytterligare diskussioner, utan bilderna talar för sig.