Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-02, 05:47
Oförbätterlig

Ser helt OK ut, disken har jag ingen åsikt om. Med tanke på allt som släpps om Intels säkerhetsproblem vars åtgärder riskerar att drabba kapaciteten på processorerna är det helt rätt med AMD tycker jag. De presterar bättre i allt utom spel också.
Jag byggde min förra dator på Fractal Design R5, helt underbart chassi, och väldigt tyst. Du kommer inte att bli besviken.

Vattenkylning behöver du absolut inte. Det är en "styling-grej" om du inte ska överklocka och ha dig. Datorn är tyst så att det räcker ändå, det var länge sedan datorns fläktar förde direkt hörbart oväsen. Då är det viktigaste att välja ett grafikkort med bra och tyst kylarlösning, en del grafikkortskyllösningar (märke/modell på kortet) väsnas betydligt mer än andra. Det går oftast att läsa sig till på recensioner på det kort du tänkt dig.

Undvik Kompletts paket bara, du får betala tusenlappar mer än om du lägger ihop varukorgen själv hos Inet eller Webhallen och beställer montering för några hundra. De enda paket hos Komplett du kan köpa är som sagt de som är minst 20% nedsatta och då innebär det att du går jämnt upp jämfört med konkurrenternas priser.