Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-25, 11:57
snap01

https://www.youtube.com/watch?v=q1Hks_NieMk

Rätt roligt test av Mavic pro 2. Tydligen samma sensor från sony i den som i min Phantom 4 pro v2 det är ett stort steg bättre en sensorn i gamla modellen. Däremot varför jag inte kommer köpa den är för att objektivet har bara 28mm i vidvinkel, min gamla P3 hade 20 mm vilket funkade perfekt.

Min nya P4 har 24mm vilket är för lite vidvinkel för är det träd etc runt mitt objekt tex ett hus så har du bara valet att gå högre, men då får du bara en vinkel ovanför taket vilket inte är snyggt i många fall.
Någon som vet om det finns en vidvinkel adapter som kan monteras på linsen för att få mer vidvinkel? Kvaliten är viktig men kan offras lite för att kunna få hela motivet på bild.

Jag flög min gamla P3 professionell i minus 18 grader o det funkade bra. Batteriet höll bra men det du behöver ha koll på är att drönaren inte är nerkyld för då får du vänta på att den får rätt tempratur så placera den varmt i bilen.
Flög den gamla p3 i kraftig motvind i skärgården så kraftig att jag fick snedda hem den gick inte att köra rakt hem i motvinden. Har för mig att det blåste 12-15 meter sekunden så drönaren fick kompensera kraftigt så dom flesta bilder blev snea varpå jag fick beskära o räta upp dom i PS.