Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-16, 17:19
staika

Ja det här med bildkommentarer är ett evigt dilemma.
Jag tror att många med mig oftast kommenterar en bild som man tycker är bra och som berör en på något sätt, bildmässigt eller tekniskt.
Att ge sig på att kommentera alla bilder som man tycker är ointressanta eller direkt dåliga och att försöka ge konstruktiv kritik är få som mäktar med.
Jag tycker man lär sig mer genom att titta på andras bilder som man tycker om och sen försöka komma underfund med vad det är i bilden man gillar som man kan dra lärdom av.
Sen är det väl så att man kommenterar mera inom dom motivområden som man själv gillar.
Chansen är nog större att få kommentarer på sin bild om man lägger in den i specialpool än i vanliga bildkritik-poolen.
En annan sak som är viktig är självkritiken. Är man nöjd med bilden som man laddar upp, motiv/bildmässigt eller tekniskt? Är bilden intressant för andra eller bara för mig själv?
En del bilder upplever jag är ganska oengagerat uppladdade och då är det svårt att få andra att kommentera dom.
Jag håller med Nonno ang. motkommentarer men då ska man också mena det och försöka vara ärlig i sin kommentar.

Christer