Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-27, 11:58
Danne B

iSolen.se skrev: Kretskort brukar vara lackade.

Överlever en drönare en krasch från säg 50 meter? Om den bara flöt skulle jag hellre krascha i (söt)vatten. Jag kraschade från 3 meter och den gick i småbitar.
Det beror på väldigt många omständigheter, om en drönare klarar en krasch eller inte. Men personligen skulle jag nog säga att en lättare drönare har bättre förutsättningar att klara sig helskinnad ur en krasch, än en 3kg tung Inspire 2.

Även vatten blir hårt när något faller fort, så från 50m blir det nog som att den landar på backen.

De Phantoms jag haft har oftast bara propellrarna rykt på. Det var någon gång som gimbalen fick stryk också, men det var en ganska hård krasch.

Har en I2 och vill inte krascha den, för går den i backen, så lär det bara vara skrot kvar. :)
Kameran som är mest utsatt kostar ju bara den 20k..

Känns tyvärr som att det inte är "om" jag kommer krascha, utan om "när" jag kommer krascha, med tanke på hur DJI sköter sin kvalitéts-säkring av både hårdvara och mjukvara. Men framför allt vill jag inte vara en beta-testare av mjukvara, med en drönare jag lagt runt 80k på.
Senaste Firmwaren var ju fullsmockad med buggar och fel.