Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-30, 08:26
iSolen.se

gunnargren skrev: Jag önskar också att den var mer högupplöst, sen är lågljusegenskaperna inte alls bra. Men samtidigt har jag sålt bilder från min P4P via bildbyrån, så helt värdelös är den inte.

Klart jag hellre haft en drönare där jag kunde montera min 5DIV eller en Sony a7riii eller liknande, men det drar iväg i pris en hel del och inte helt enkelt att komma under 7 kg heller vad jag förstått. Ska du köpa en I2 och en x7 så hamnar det på 65-70k och då har du micro 4/3-sensor (om jag kommer ihåg rätt) och 24mp vilket rent upplösningsmässigt inte är så stor skillnad mot P4P eller en M2P.
M2P har 20Mp och det skulle vara ok om sensorn inte brusade så mycket plus hade någorlunda DR. När man filmar skalar den inte ned bilden utan beskär den till 4K så den dåliga DR man hade blev plötsligt ännu sämre.

Storleken har jag inget problem med, provade en Air och MP är mycket stabilare och lättare flyga mjukt med. Har tittat på I2 (ett par kompisar har dom) men det är dyrt som attan. Flygmässigt klarar jag mig utan det men storleken behövs för att kånka på en större kamera.

Vilken drönare har mest pang för pengarna med avseende på bildkvalitet?