Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-30, 08:42
gunnargren

iSolen.se skrev: M2P har 20Mp och det skulle vara ok om sensorn inte brusade så mycket plus hade någorlunda DR. När man filmar skalar den inte ned bilden utan beskär den till 4K så den dåliga DR man hade blev plötsligt ännu sämre.

Storleken har jag inget problem med, provade en Air och MP är mycket stabilare och lättare flyga mjukt med. Har tittat på I2 (ett par kompisar har dom) men det är dyrt som attan. Flygmässigt klarar jag mig utan det men storleken behövs för att kånka på en större kamera.

Vilken drönare har mest pang för pengarna med avseende på bildkvalitet?
Jo, den brusar en hel del. Därför fotar jag med under dagtid eller möjligtvis skymning, men brukar då ofta ta flera bilder där jag underexponerar för himlen osv och lägger ihop det i PS sen. Jag gillade Air:en, sjukt smidig och lätt att få upp i luften, men som du säger lite ryckig i rörelserna. Har bara snabbt testat min M2P, så har lite svårt att jämföra den mot min P4P.

Vet faktiskt inte, men en Paparazzi Y6 verkar gå få tag i vettiga pengar när de finns begagnade där det går att sätta tex en Sony a7r, och då får du som du vet riktigt bra bildkvalitet. Ska man köpa en ny sån drar det nog iväg mot 60-70k, men det är väl vad en I2 och x7 landar på.