Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-30, 08:52
kiwi

gunnargren skrev: Jag gillade Air:en, sjukt smidig och lätt att få upp i luften, men som du säger lite ryckig i rörelserna. Har bara snabbt testat min M2P, så har lite svårt att jämföra den mot min P4P.
Ryckig i rörelserna? Sådant avhjälps lättast genom att ändra inställningarna i appen. Det går att få sjukt mjuka och fina flygningar med Air.

gunnargren skrev: Vet faktiskt inte, men en Paparazzi Y6 verkar gå få tag i vettiga pengar när de finns begagnade där det går att sätta tex en Sony a7r, och då får du som du vet riktigt bra bildkvalitet. Ska man köpa en ny sån drar det nog iväg mot 60-70k, men det är väl vad en I2 och x7 landar på.
Jag köpte en oktokopter (byggsats) från mikrokopter.de för en 8-9 år sedan. Tanken var att jag skulle hänga min 5D Mk II undertill, främst för att kunna få systemkamerabilder från luften. Det här var innan DJI ens hade släppt sin första drönare, så det var okänt territorium. Eller okänt luftrum, kanske jag ska skriva.

Min dotters födsel grusade dock planerna och jag hade aldrig uppe drönaren mer än i några minuter. Sedan har den legat i källaren och samlat damm. Du kan få köpa den billigt av mig om du vill. ;)

/ Kiwi