Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 13:09
Flash Gordon

Staffanp skrev: Jag är beredd att lägga lite tid på att försöka få ihop en bra lösning. Jag tycker att det är ett intressant projekt och kul om jag lyckas. Blir det inte bra får jag köpa en skanner för drygt 10.000kr och skanna allt istället.

Tack alla ni som belyst problemen men jag står fast vid metoden tills och byter bara om resultatet inte blir bra. Lyckas jag kan det blir ett referensprojekt för andra som vill digitalisera men inte kan lägga ut 10-15000kr på en bra skanner. Även om den går att sälja vidare efteråt så är det rätt mycket pengar att ligga ute med.

Jag kommer självklart inte fotografera av ett par tusen bilder och se om det blir bra eller ej. Jag testar med ett magasin och ser om jag kan få ett konsekvent resultat. Om det går bygger jag ihop allt lite stabilare och fotograferar av resten.
Tror du är ute och cyklar lite.
http://www.pricerunner.se/pl/50-2918...Mark-II-priser
Det är den skanner jag har idag. Det är den bästa skanner jag någonsin haft. Tidigare har jag ägt skanners som kostat 4-5 gånger mer och varit sämre. Var har du fått för dig att en vettig skanner kostar 10-15 000 kr?

Så förmodligen kommer du lägga ner fler kronor på din lösning än vad en vettig skanner med programvara kostar idag. Fast du har ju redan stakat ut din riktning. Så kör på. Det finns ju en liten chans att du lyckas.