Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 16:17
apersson850

Ungefär samma pris är nog lite optimistiskt. Jag har en Reflecta. Kostar femsiffrigt belopp och tillverkaren säger att den håller för 20000 scanningar. Gör man fler gäller inte garantin, i alla fall.
Så att tro att den fortfarande är värd 10000+ efter det att man skannat kanske 15000 dia (som jag gjort), det är nog i överkant.

Jag tvivlar inte alls på att din metod kan fungera. Det gäller att få in en bra belysning i projektorn för bildkvaliténs skull och få till automatisk bildväxling/avtryck för automatiseringens skull. Annars får man ju sitta där hela tiden ändå, bara för att trycka på knappen. Det tar väl några sekunder för projektorn att byta bild och fotografera den, så 80 bilder (eller vad det nu går i ett Carouselmagasin) avverkar man på mindre än fem minuter. Lagom tid för att pyssla med att plocka fram och lägga undan magasin etc. under tiden. Reflectascannern är mycket långsammare, men dess programvara kan göra färgjusteringar och sånt i flykten, så det jämnar ut sig lite grand.

Här är förresten en sån där PLC som jag syftade på.