Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-15, 20:43
AWid

martinot skrev: Absolut. Är själv intresserad av Z6 (och även A7III). Tycker det är intressant att utröna vad som gäller rörande dess batteritid. För mig så är det en sak som jag tycker är en nackdel med många spegellösa.

Tar gärna lite mer återkoppling från de som har kameran och själva testat i verkligheten ..........
..
I dag har jag fotograferat barnbarnets studentexamen med min Z 6 som jag haft sedan november förra året. 768 stillbilder, ca 30 minuter film, två time-lapsfilmer med totalt ca 1500 expondringar och en hel del "visa andra på skärmen" blev det innan batteriet dog och jag fick stoppa i reserven:-) Ganska hyfsat tycker jag.

För mig fungerar AF utmärkt och väl i klass med den D800 som jag också har. Andra märken kan jag inte uttala mig om eftersom jag använt t ex Fuji och Canon i väldigt begränsad omfattning.

Thom Hogan, som man nog kan betrakta som väldigt seriös, tyckte man kunde försöka lära sig AF-systemet innan man sågade kameran jäms med fotknölarna. Tydligt adresserat till bl a familjen Northrup enligt min tolkning. Och jag delar Thoms uppfattning fullt ut. Personligen tycker jag AF-systemet är alldeles utmärkt, men det kräver en del inlärning

I övrigt delar jag "pests" erfarenheter av kameran som han redovisar ovan.
.