Annons

Framkallning i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

lord_fantiz

Aktiv medlem
En fråga ang. framkallningen! Är det något speciellt man bör tänka på innan man lämnar över sina kära exponeringar till stora stygga framkallaren? Jag har nu i början lämnat in rullarna på 1 timmas framkallning för att snabbt få se resultatet, detta är dock en dyr procedur. Att skicka in rullen är då ett alternativ, men vart och till vem?

I senaste nummret av FOTO testade de några framkallare och LOFOTO fick bra betyg, någon som vill dela med sig av sina framkallnings erfarenheter så är jag mkt tacksam! Särskilt om ni vet något bra ställe i Göteborg om framkallningen skall ske på plats och inte postas!

Tack på förhand Robert!
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Annars är RP Fotolab i Kanolds Fabriker grymma. Men de kostar därefter.

En av mina favoriter på foto i allmänhet i stan är dock nyöppnade Japan Photo på drottningtorget/nordstan. Tror inte de har något labb i butiken med de är helt sjukt billiga. 20 kr billigare på 100-pack diaramar [gepe 3mm glas] än Scandinavian. Samma pris för E-6 process som Scandinavians Fuji-påsar också (om man räknar in portot). Har inte framkallat negfilm där än och kommer inte ihåg vad det kostade heller.

Jag testade lämna in ett gäng diapositiv för kopiering till 20x30cm. Det tog en vecka och resultatet var helt okej faktiskt. Visserligen Agfa-papper men jag kan inte klaga på ynkliga 19 kronor per kopia. Vansinnigt billigt om ni frågar mig som sist hostade upp 110 + moms hos RP. Men de är ju ett proffslab och presterar också därefter.

Det finns dock ingen affär i city som har lika stort utbud av utrustning och film som Japan Photo har. Att de dessutom kan hålla så låga priser som de gör är ganska otroligt. Heja Danmark/Norge!

http://www.japanphoto.se

Det verkar som om de kommer att kasta upp en webshop imorgon också. Ska bli spännande att se hur Scandinavian och de andra svenska står sig.

/ PJ
 

sture

Aktiv medlem
Hej Pjutsi m fl!

Jag använder uteslutande RP för mina E6 diabilder. Köper 14 framkallningsmärken för 40:-/st till 36 rutor. Lämnar in kl 0800 och hämtar efter två timmar. Jag tycker de är jättebra, aldrig några problems.
Betr. 20 x 30 så heter min "hovleverantör"
Proffskopia AB, Box 123, 551 13 Jönköping.
Brukar då för 10 rutor (ej färre önskvärt) betala 50:-/st + porto runt femtiolappen.
Om Ni vill ha kvalitet så testa gärna detta. Skicka 3 oglasade med attention Magnus Karlson, referera till mig, och be om en testkörning för 25 kr per st.
Skriv att Ni är medlemmar på fotosidan.se
Du kan också få i 25 x 38 format, pris 100:-.
Jag har de senaste fem åren låtit göra runt 800 bilder hos dem och det är endast två bilder som jag reklamerat.


Pröva gärna!
Hälsn
Sture
 

sture

Aktiv medlem
Här kommer mera!

Pjutsi m fl

Numera hjälper Proffskopia mig också med inscanning av mina rutor. De har en scanner som kostar runt 550 000:-. Och kvalitet därefter.

För webben:

20 bilder 6 mb/fil 1 tumb, 1 web, cd, inscanning, kontaktkarta pris 298:- inkl moms

100 bilder som ovan pris 1 298:- inkl moms

Givetvis kan Du också få i kval för tryckning 13 mb/fil och i fotokvalitet. Dessa priser har jag också om så önskas.

Rekommenderar även detta.
 

acke

Avslutat medlemskap
Sture:
Är han din svåger, Magnus på Proffskopia?
Äsch, jag bara skämtar...;)
 

sture

Aktiv medlem
Sorry, förstår inte det skämtet.
Ville bara dela med mig av mina erfarenheter. Sedan är upp till var och en........
 

acke

Avslutat medlemskap
Vi kanske har lite olika humor.
Hursomhelst, jättebra tips som jag tror många uppskattar!
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Labba i Gbg

Hej!

Som skrivet tidigare: RP-fotolab!
Men prova oxo Annikasfotolab i samma hus, hon är visserligen barnledig men gör annars fina neg. kopior.
Jag har använt YFOlab med skiftande resultat...

Annars gillar jag Staffans Bilder, men de ligger lite dumt till för mig...

mvh

adam
 
ANNONS