Annons

Fotoskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Benke2002

Aktiv medlem
Hej !

Jag funderar på att köpa en skrivare i prisklassen 2000-4000:-

Vad upplever ni som bästa köp idag? Utvecklingen går ju så enormt fort och nya modeller kommer hela tiden...

Mvh. Benke
 
Upplösning?

Hej hej allihopa...

Jag funderar på att investera i en skrivare som kan skriva ut fotografier med bra kvalité.

Vilken upplösning bör den i såfall ha? Någon som har en bra skrivare hemma som kan rekommenderas?

//Jessica
 

syncros

Medlem
Re: Upplösning?

Jessica_ skrev:

Vilken upplösning bör den i såfall ha? Någon som har en bra skrivare hemma som kan rekommenderas?
Det är svårt att säga vilken upplösning skrivaren ska ha. En högre upplösning är inte samma sak som bättre utskriftkvalitet. Jag föreslår istället att kolla igenom lite recensioner.

Jag har en epson 950 som jag är mycket nöjd med. På rätt papper tycker jag kvaliteten är bättre än på traditionella kort. En annan fördel är att patronerna kan bytas separat.

/Johan
 

Linmajon

Aktiv medlem
Min erfarenhet är att bläckskrivare geggar igen efter ett par år. Räkna inte med att det är en livstidsinvestering direkt... Jag skulle nog rekommendera de flesta att köpa en skrivare i 1500-2000kr klassen. Det finns 'foto'skrivare för de pengarna som ger otroliga utskrifter. Mitt senaste köp är en Epson Photo890 för 990:- (på EL-Giganten)
Kör aldrig med piratbläck om du ska skriva ut bilder...
 
Linmajon skrev:
Mitt senaste köp är en Epson Photo890 för 990:- (på EL-Giganten)
Vad kul att höra att det faktiskt finns billiga skrivare som kan vara bra!

Vad ska man gå efter när man köper en skrivare, provutskrifter kanske? Eller recensioner? Eller tips från andra?

//Jessica
 

syncros

Medlem
Jessica_ skrev:
Vad ska man gå efter när man köper en skrivare, provutskrifter kanske? Eller recensioner? Eller tips från andra?
Har du möjlighet att se olika typer av provutskrifter så är det en fördel. Annars får du väl gå efter tips och recensioner.

En bra och enkel recensionssida tycker jag är www.smartson.se

lycka till!

/Johan
 

tormig

Aktiv medlem
Skall man undvika begagnade skrivare?

Linmajon skrev:
Min erfarenhet är att bläckskrivare geggar igen efter ett par år. Räkna inte med att det är en livstidsinvestering direkt...
Det kanske förklarar varför man ser så få annonser för begagnade (foto)skrivare...

Man bör mao undvika begagnade skrivare, i alla fall om de har några år på nacken menar du?
 

fotojohan

Aktiv medlem
Jag använder en HP Photosmart 7350 som jag tycker skriver otroligt bra på fotopapper. Minus med denna skrivare är att den inte skriver ända ut i kanterna. Men det är oxå det enda minuset jag har.

Pris: 2080:- (gav jag för den)

// Johan
 

PJ.Larsson

Ny medlem
hp

Jag har en hp Deskjet 1220c, det är en A3-skrivare som jag är oerhört nöjd med. Det blir väldigt fotorealistiska bilder! Ett bra tips från mej.
 
Varför köpa en skrivare när det är så billigt att få det gjort hos colormailer och liknande?

Du kan göra många kopior för samma pris som en skrivare, det blir bättre + att även om du har en skrivare så har du löpande kostnader som papper, bläckpatroner...

Men behöver du en skrivare i alla fall så är Epsons photo serie eller canons skrivare ett bra val. Canon använder lite annan utskriftsteknik som gör att det är svårt att jämföra dom tekniskt rakt av. HP och andra kan jag inte uttala mig om för dom har jag inte testat.
 

redrosie

Aktiv medlem
Jag har rätt nyligen införskaffat den Christer och ser inga nackdelar såhär långt.Skriver ut mycket god kvalite på bilderna och så var priset för skrivare överkomligt.Runt 1800.00

MVH Carola
 
Tack för svar - jag antar att du skriver ut i största formatet A4 och inte bara småbilder...
Jag har HP 720 och den är inte dum men jag tänkte få det ytterligare bättre med 6 färger...
 

nikitin

Aktiv medlem
Vid köp av skrivare, glöm inte bort att kolla piserna på bläcket. Billiga skrivare brukar ha mycket dyrt bläck...

-- Nicke
 

redrosie

Aktiv medlem
Jag skriver ut A4..Färgpatronerna kostar runt 350.00.Det finns speciella patroner för att skriva ut foton men jag är mycket nöjd över den vanliga färgpatronen.
 
ANNONS