Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-15, 15:17
Tony johansson

AWid skrev: Jo den är viktig om du vill att printar (eller bilder publicerade på nätet) ska se ut som det du ser på skärmen. Våra ögon bedrar oss nämligen jämt och ständigt:-) Ögat och hjärnan korrigerar automatiskt till det hjärnan tycker är rätt - inte vad som tekniskt sett är rätt.
Och exakt av denna anledning behöver man ha en korrekt belysning och neutalgrå färg på väggarna. Bra att du skrev det själv, så slapp jag ;-).
AWid skrev: Jag tycker naturligtvis inte "att vad som helst duger till vad som helst". Det är viktigt med bra grejer, men steget från det "näst bästa" till det "absolut bästa" kan vara jättestort utan att det medför någon förbättring.
Håller med dig till fullo, därför tänker jag satsa på en LED - armatur från nämnda Sirled, istället för Just Normlich. Skillnaden i pris är ~3 - 4 000 (för Sirled) och 15 000 svenska pesetas (för Just Normlich). Det är ung. en en tredjedel av vad jag betalade för min skärm (med skärmkeps), för några år sedan. Då gick det paketet (skärm + skärmkeps) på ~11 000 svenska pesetas.

Mycket pengar för en fattig medioker amatör, men what the heck, svepningen har som bekant (?) inga fickor. Sedan är det ju tur att man själv får välja vad man vill lägga sina pengar på, rätt eller fel ;-).