Annons

I kameraväskan.

Produkter
(logga in för att koppla)

cerox

Aktiv medlem
Denna gång ska det bli rätt.

Jag undrar helt enkelt vad som absolut inte får saknas i en fotoväska?
 

acke

Avslutat medlemskap
Det är nästan omöjligt att svara på den frågan. Det beror alldeles på vilken inriktning man har.

Mitt råd är att inte rusa iväg och köpa på sig massor av prylar på en gång. Ta det lugnt, köp en pryl i taget, lär dig att använda denna pryl ordentligt innan du köper nästa. Då hinner du oxå känna efter vilken fotoinriktning du gillar bäst. Vi är många som har gjort misstaget att köpa på oss alldeles för mycket grejer....

En generell sak som alltid bör finnas i väskan är en penna och en anteckningsbok. Man har mycket att vinna på att föra anteckningar över de bilder man tar. Exponeringsdata, motiv, film, plats, tid, osv. Jag vet, det låter dödstråkigt, men det lönar sig i längden. Man glömmer bort saker snabbare än man tror.
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
En kamera är ju aldrig fel.. 8]

Å andra sidan gör ju den lite nytta inlåst i en väska hela tiden. Sedan finns det inget värre än att få slut film. En annan bra grej, om man inte kan sin kamera utan och innan, är att släpa med sig manualen. Och även om lite smuts på linsen inte verkar ha speciellt stor betydelse så åker jag ingenstans utan putsduk eller sånt där specialpapper.
 

marckus

Aktiv medlem
Jag har manualen för kameran ;), Ett 35-80 och 75-300 objektiv (75-300 sitter på kameran), Putsduk för objektiven, Extra batterier, Ett antal rullar, Block och Penna..

Det är det jag har förtillf i väskan som står redo för all slags fotografering :) ..

Kommer även stoppa i en engångs kamera i väskan :)

Mvh
Marcus
 
ANNONS