Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 13:17
Staffanp

Flash Gordon skrev: Tror du är ute och cyklar lite.
http://www.pricerunner.se/pl/50-2918...Mark-II-priser
Det är den skanner jag har idag. Det är den bästa skanner jag någonsin haft. Tidigare har jag ägt skanners som kostat 4-5 gånger mer och varit sämre. Var har du fått för dig att en vettig skanner kostar 10-15 000 kr?

Så förmodligen kommer du lägga ner fler kronor på din lösning än vad en vettig skanner med programvara kostar idag. Fast du har ju redan stakat ut din riktning. Så kör på. Det finns ju en liten chans att du lyckas.
"Fast du har ju redan stakat ut din riktning. Så kör på. Det finns ju en liten chans att du lyckas"

Det är den här attityden jag tycker är så tråkig. Har du över huvud taget förstått varför jag vill fotografera av i en projektor? Jag vill utnyttja att alla bilder ligger i magasin och jag kan mata på dessa i bra takt i en projektor.

Har skannern du visar magasinmatning? Hur många timmar måste jag sitta aktivt framför datorn om jag skall skanna med den? Plocka ut bild för bild och skanna.

Om jag inte lyckas med projektorn kommer jag skaffa en bra skanner som kan ta magasin i någon form. en skanner som klarar ett par bilder åt gången är inte aktuellt över huvud taget.