Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-07, 12:55
Rommel

Danne B skrev: Tid är pengar... om man har fotograferingen som yrke.

Om jag skulle använda min nuvarande kortläsare, så skulle jag förlora ett jobb om dagen på den tid det tar att föra över bilderna från de andra. Vilket gör att jag förlorar igenomsnitt 1000kr per dag.... eller får jobba sena kvällar, till frugans förtret.
Ärligt talat. Har du fotografering som yrke och tror på att du förlorar jobb för att det tar 2 min extra att föra över till datorn för att du inte har den snabbaste läsaren så har du verkligen problem.
Lösningen till ickeproblemet är ju extrakort. Medan den tankar så har du ett kort du fotograferar med.
Vill du ha snabbare så kör med tethered shooting.

Mina kunder får vänta på korten för då kan jag se över bilderna en och en för att kvalitetssäkra dom före leverans och det accepterar dom.

Eller du för över dom så fort som möjligt, tittar inte på dom. Bränner ut som och ger kunden bilderna direkt?

Jag kör fortfarande kabelöverföring från kameran till datorn brygger mitt kaffe så länge.
Därefter backup till extern HD innan jag sätter mig ner och justerar dom en och en för godkännande.
Det är INTE minneskortsöverföringen som är den svagaste (läs långsammaste) länken i kedjan. Det är kvalitetssäkringen och det är det jag hoppas kunden betalat för och inte hur snabbt man kan fotografera och leverera.......såvida man inte är press och sportfotograf och rapporterar LIVE,

/Stefan

/Stefan