Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-17, 12:19
terrex

Är nybliven ägare till en beg nikon d3300 (som jag köpte för 2500kr på tradera, ca 900exponeringar) och är än så länge riktigt nöjd. Har blivit så fina landskapsbilder men får inte till skärpan när det gäller nära avstånd än. Antar att jag fumlar lite med avtryckaren. Kitobjektivet satt på och nu väntar jag på mitt superzoom 20-200 för att kunna ge mig ut och fota den vita älgen i värmland =)

Jag tänkte som så när jag bestämde mig, efter mycket vånda, vilken kamera jag skulle köpa som första systemkamera. Om jag köper en begagnad = billigare, då ekonomin är viktig, så kan jag ha den så länge o testa och se hur den funkar för mig. Och jag gråter inte blod om jag har sönder den.

Hade ögonen på en ny d5300 men det är endast den vridbara lcdskärmen som skiljer vad jag förstår, och den kan jag ju klara mig utan.

Jag ångrar inte mitt val. Som första kamera känns den helt ok. Och under tiden läser jag på om kamerans funktioner o vilka objektiv man ska välja osv. det va så jag hittade hit, och ser guider på youtube om kamerans funktioner och tips o tricks. Det är ovärderligt att ha detta forum, har fått så mycket bra info här från alla som delar med sig om sina erfarenheter i trådarna.

Finns en d3300 m lite grejer till på tradera nu, 17000exponeringar.
https://www.tradera.com/item/340231/...300-i-nyskick-