Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-28, 11:01
iSolen.se

AFJ skrev: Det var uppgifter från polismannen i dennes yttrande till JO. Där skrev han att det hade förekommit - inte att det vid det aktuella fallet förekom. Han påstår inte att den misstänkte personen sysslade med droghandel.

Hur vet du var det brukar förekomma droghandel?

Jag har tankat på den macken i 40 års tid då och då. Visst vet jag att det förekommit en dödsskjutning på platsen. Någon droghandel känner jag inte till men det förvånar mig inte, det sker säkert på massor av offentliga platser.

Skall alla som promenerar över Sergels torg behöva legitimera sig för att det är ett känt ställe för droghandel?
Det vet jag inte, det får du fråga den som skrev det ovan. Dödsskjutning? Ojdå.

Man behöver inte legitimera sig men jag tycker det i ovan fall är rimligt att fråga vem någon är.

Segels torg, det är normalt att passera där. Det är inte samma fall som en bil som står still, tyst, på en mack med "rykte" vid ovanlig tid, utan att tanka. Macken är privat mark. Polisen kanske kände igen bilen från tidigare nätter och tyckte att denna gång skulle den kollas upp?

För att tydliggöra: Polisen gjorde förstås fel i ingripandet. Men jag tycker det är ok att poliser pratar med folk, ställer frågor. Man behöver inte svara på dem.