Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-29, 09:34
Johan.76

PMD skrev: Avstängd kan betyda en del olika saker när det gäller elektroniska apparater.
Det behöver inte nödvändigtvis vara så att strömmen bryt till hela apparaten när man trycker på strömbrytaren. Det kan finnas minneskretsar som hålls strömsatta för att kunna behålla inställningar.

Det borde dock finnas ett backuppbatteri för dessa minneskretsar i så fall. Ett uppladdningsbart batteri som ska kunna hålla minneskretsarna strömsatta tills elnätet vaknar igen.

Jag föreslår ett telefonsamtal till butiken där du köpte skärmen, eller till generalagenten, för att höra hur det ligger till. Det är inte säkert att du behöver reklamera hela apparaten om det bara handlar om ett dåligt batteri som inte tar laddning.
Tanken har slagit mig att dom justeringar man gör på skärmen borde ju rimligtvis vara kvar oavsett strömavbrott eller om man drar ut strömkabeln för att tex flytta skärmen. Ska se om jag hittar något nummer till någon support på BenQ kanske. Annars får jag höra av mig till CD-On där jag köpte den.
Tack för svar.
// Johan