Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-26, 15:03
martinot

Makten skrev: Alltså, du är ju en av dem som inte skriver nåt. Kollade din profil; 319 inlägg. Inga blogginlägg, 10 bilder. Är det inte bara att börja diskutera själv, eller hade du tänkt att nån annan ska sköta den saken så att du kan läsa?

Men visst, forum i allmänhet är på utdöende på grund av facebook och andra sociala medier. Vilket för mig är ganska obegripligt eftersom publiken där är en helt annan och förutsättningarna inte optimala (sönderkomprimerade bilder till exempel).

För mig är tekniken det intressanta att diskutera. De bilder jag vill ta vet jag redan hur jag ska åstadkomma, så där finns inget direkt intresse för diskussion. Vet ej om andra funkar likadant, men det handlar förstås om i vilken genre man håller till.
Håller med min name till 100%.

De flesta som klagar på det som diskuteras, antingen att det diskuteras fel saker, eller att man hellre borde diskutera mer om annat - är oftast de som aldrig eller mycket sällan bidrar med något själva.

Sitt inte passiva och vänta på att alla andra, eller någon annan, skall göra allt jobb...

Sätt i gång och posta i forum, bloggar och bildkommentarer om sådant ni själva vill ha diskussion om - istället för att bara vara så negativa och klaga på alla andra.

Klart mycket mer konstruktivt! 😊

Det värsta (både här, och i verkligheten) är enligt mig de som alltid/ofta klagar på allt och alla, men ytterst sällan själva bidrar med något.