Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-26, 18:03
Terje H

hbengtsson skrev: Naturligtvis inte. Men foto har alltid varit teknikorienterat. Även på den gamla analoga tiden. Gå tillbaka till arkivet och bläddra i gamla godingen FOTO. Jag tycker nog att det skrivs en hel del intressanta artiklar här på FS som inte är teknikorienterade. Vidare så finns det många pooler och diskussionsgrupper där bild och bildskapande diskuteras.

Har du något exempel på vad du skulle vilja se mer av på förstasidan?
Fast på den analoga tiden hade vi heller ingen mötesplats på det sätt som Fotosidan är och kan vara. Så vi har egentligen bättre förutsättningar, om vi tänker till, än vad som erbjöds på den gamla tiden.

Överlag tycker jag att den redaktionella inriktningen på Fotosidan går mer mot tekniska prylar än mot ALLT DET ANDRA som sker i fotovärlden. Det finns så många böcker, utställningar, workshops, föreläsningar, fotografnyheter man kan få fram. Men det förutsätter ju också hur den redaktionella sammansättningen ser ut.

Ibland kom det något, men det blir bara någon procent (promille?) av allt. Sedan saknar jag även djupare porträtt av spännande fotografer.

Märk väl; detta är om Fotosidan, inte mot Fotosidan Magasin.

Visst kan man ha mer bilddiskussioner, mer fotoskolor - men det är inte det jag i första hand saknar.

Mvh Terje