Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-26, 18:22
Terje H

Makten skrev: Alltså, du är ju en av dem som inte skriver nåt. Kollade din profil; 319 inlägg. Inga blogginlägg, 10 bilder. Är det inte bara att börja diskutera själv, eller hade du tänkt att nån annan ska sköta den saken så att du kan läsa?

Men visst, forum i allmänhet är på utdöende på grund av facebook och andra sociala medier. Vilket för mig är ganska obegripligt eftersom publiken där är en helt annan och förutsättningarna inte optimala (sönderkomprimerade bilder till exempel).

För mig är tekniken det intressanta att diskutera. De bilder jag vill ta vet jag redan hur jag ska åstadkomma, så där finns inget direkt intresse för diskussion. Vet ej om andra funkar likadant, men det handlar förstås om i vilken genre man håller till.
Att det inte blivit mer foruminlägg, beror på att jag sällan hittar intressanta trådar att skriva i. Märk väl, jag har även startat ett flertal som berör den samma problematiken tidigare. Att jag inte publicerat flera bilder är för att det diskuteras för lite bilder, så för närvarande tycker jag inte det är lönt. Dessutom har jag lämnat flera kommentarer än jag fått. Bloggar gör jag inte på fotosidan, men väl i en egen blogg där jag är synnerligen aktiv.

För närvarande tycker jag inte Fotosidan är en tillräckligt intressant plats att lägga ned extra tid på. Men jag haft flera medlemskap genom åren (från 2002) så jag har tillsammans genom dessa skrivit mycket och publicerat mycket bilder här på Fotosidan. Det tror jag nog många kan skriva under på, åtminstone bland de som varit medlemmar här en längre tid.

Mvh Terje