Ämne: Skrivare
Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-04, 23:42
afe

Personligen skulle jag rekommendera dig att börja med en bra "liten" fotoskrivare för kanske upp till A3. Det låter fullständigt vansinnigt att köpa en proffsskrivare för storformat om du kommer skriva ut någon enstaka bild i månaden, hur kul det än kan kännas när köptarmen är igång.

Du kommer inte att få till bättre (eller ens lika bra) utskrifter med en egen skrivare som om du anlitar t.ex. Crimson om du inte ägnar mycket tid och pengar åt det. De utskriftvolymer du tänker dig är extremt låga så varje bild kommer att kosta massor att skriva ut.

Om du tänkt dig att satsa på en professionell utskriftsverksamhet kan skrivarna i tråden förstås vara aktuella, men för hemmabruk ser jag det som ren kapitalförstöring. Satsa pengarna på fotokurser, objektiv, kameror eller nåt i stället.

Jag förstår hur du tänker, då jag också gärna går all-in när jag väl börjat, men jag har också lärt mig av det - det blir jäkligt dyrt och blir sällan bättre. Lite som att köpa en lastbil med bakgavellyft för att man någon gång i månaden ska köra prylar till återvinningen.

Valet är förstås ditt, men fundera noga på hur mycket du vill skriva ut och om det verkligen blir bättre än att låta någon annan göra det (och vad det i så fall kostar)!

I all välmening,

/AFE