Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-09, 09:54
smislo

unoengborg skrev: Vad jag vet har fuji inte redovisat några planer på ett 50-140/2, men de har släppt ett 200/2 vilket väl kan ses som ett försök att ta kunder från Canon och Nikon 300/2.8på FF . Det är väl inte otroligt att man så småningom släpper fler ljusstarka objektiv för att konkurrera på proffsmarknaden. Problemet är väl bara att ljusstarka objektiv blir stora och tunga och då har det inte så stor betydelse om kameran är liten och lätt. Det kan till och med vara så att ett tungt objektiv på en lätt kamera kan bli mera svårhanterligt p.g.a sämre balans.

Vad det gäller Z6 så kan du ju använda Nikons nuvarande 70-200/2.8 med adapter. Skulle bli ganska förvånad om ett nytt 70-200/2.8 med Z fattning blir avsevärt lättare. Z fattningen ger inte så mycket fördelar för telen.
Nej, kanske byter jag tidigare än den nya 70-200/2.8 kommer...som du säger man kan använda de gamla med adapter...troligen kommer den nya Z objektivet med ännu bättre prestanda och har för mig att den kommer vara så stort som dagens 24-70/2.8 från NIKON...