Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-31, 09:12
snap01

jag har phantom 3 o gör massa jobb för kunder med den ingen har klagat på bildkvaliten håller utmärkt för typ A4/A3. Det sitter en senor i från sony som är vanlig i deras kompaktkameror kameran tar bilden i 4/3 format med 12 milj upplösning. När du beskär den till typ 2/3 får du kvar 8 mij pixlar ca att jobba med o ska du göra en 50x70 så får du iinterpolera bilden eller använda program för det jag kör med blow up från alien skin. Jag gjorde en 50x70 bild till kund han blev supernöjd jag som vill lägga näsan i printen tycker att A4 är riktigt bra A3 funkar men som sagt var jag är kräsen.

Ang kameran o phantom så trodde jag det var fel på den första gången jag öppnade filerna från den för jag upplevde dom klart oskarpa men skärper du dom på ett snyggt sätt så funkar det pga att bilden är lika skarp/oskarp över hela bildytan tar du en gopro så är den klart mer oskarp i hörnen o den kröker bilderna så otroligt ful medans phantom är mer raktecknande precis som med en vanlig sony kopakt kamera.

Så är jag nöjd själv med phantom? videokvaliten är top class still bild är inte lika vass men det funkar o kunderna är nöjda jag själv är på G att köpa inspire x5 med asp-c sensorn inte för att kunderna kräver det utan för att jag vill kunna få samma bildkvalitet som från min fuji tex. Däremot avaktar jag tills vad alla utslag/regler blir för drönare släpper dom tex flygrestriktioner inom flygzooner o låter en flyga på upp till 50 meter höjd som EU lagt förslag om så ökar mina jobbuppdrag med säkert 50%. Vill du så kan jag maila över en jpg bild eller raw om det går så får du leka själv men du får inte publicera den någon stans utan släng bort den när du testat klart.

En sista sak är att phantom mår bra av att ta bilder i fint ljus då har du betydligt mer att jobba med är det mulet väder så räcker inte dynamiska omfånget till samt det finns vissa knasiga saker med sony sensorn är det en fin solig dag så blir det lätt vita prickar i himlen inget stort jobb att klona bort visserligen men ibland stör det en.
Jag har alla tillstånd men frågan är vad som händer i framtiden men det finns rätt många företag o skatteintäckter på drönare så det kanske löser sig.