Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-31, 10:06
reboot81

snap01 skrev:
Ang kameran o phantom så trodde jag det var fel på den första gången jag öppnade filerna från den för jag upplevde dom klart oskarpa men skärper du dom på ett snyggt sätt så funkar det pga att bilden är lika skarp/oskarp över hela bildytan tar du en gopro så är den klart mer oskarp i hörnen o den kröker bilderna så otroligt ful medans phantom är mer raktecknande precis som med en vanlig sony kopakt kamera.

En sista sak är att phantom mår bra av att ta bilder i fint ljus då har du betydligt mer att jobba med är det mulet väder så räcker inte dynamiska omfånget till samt det finns vissa knasiga saker med sony sensorn är det en fin solig dag så blir det lätt vita prickar i himlen inget stort jobb att klona bort visserligen men ibland stör det en.
Jag har alla tillstånd men frågan är vad som händer i framtiden men det finns rätt många företag o skatteintäckter på drönare så det kanske löser sig.
Samma här. Första gången jag såg bilderna undrade jag vad jag gjort fel. Inget, för P3's bilder kräver betydligt mer handpåläggning än de från mobilen. Mulet väder ger ju sämre bilder än på natten :)

-Vita prickar? Är det det man behöver DJI DNG Cleaner v1.1 för? Jag har aldrig fått en enda prick, men tror att det är det programmet du söker?

Har mailat TS ett par raw/jpg.

Jag anser att P3 är vidvinkel så det räcker! En GoPro ger ännu större bildvinkel, och efter beskärning/uträtning har man inte mycket kvar...