Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-28, 18:00
Fredrik AVT

jn4u skrev: Vem snackar om gamla gluggar. Jag har allt från FD, EF till nya RF. Men jag har inte bytt till spegellöst för att det fokuserar bättre med autofokusen. Utan just för att det är spegellöst och att man har en digital sökare. För mig handlar det inte EOS R är bästa kameran nu utan jag tror på Canon RF system i längden och där skall jag köpa mina nya gluggar.

Fokus fungerar men man måste lära sig att hantera den.

Måste man låsa sig till att äga en kamera? Antigen köper man en ny 1DX mark II eller EOSR, 5D mark III och 7D II för samma pengar.

Min poäng är om man vill ta steget till spegelöst med de fördelar som det erbjuder eller om man vill ligga kvar ett tag till i dlsr. Tror man på Nikon välj det. Tror man Sony välj det, tror man på Canon köp det.
Jo. Fast för manuella gluggar kan man köpa en Sony A7 billigt nu och invänta billigare eller bättre från Canon. Givetvis kan man byta system också eller skaffa Canon EOS R. Har man gott om pengar kan man ju köpa en av varje och byta varje år. Jag är snål. Ett köp skall verkligen vara värt det.