Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-27, 19:28
iBoat

Niclasfoto skrev: det lät lite.
men det handlar ju om att rationalisera processerna såklart.
-får du betalt per uppdrag ?
-är du allmänt nöjd ?
-vart jobbar du ?

skall inte fråga så mycket mer :)
Att rationalisera och hitta snabba (men bra) metoder betyder allt i den här typen av foto, annars blir timpengen alltför dålig.

• Får betalt per uppdrag
• Nöjd blir jag aldrig
• Säger jag inte :)

Kontraster och skilda världar:
Jag var i Kina för ett tag sedan och hälsade på min svåger som är general manager för ett nybyggt hotell där jag bodde. Han berättade att de fotografer som är godkända av hotellkedjan får 1000 dollar per bild. De levererar kanske 20-40 bilder beroende på hotellets storlek. Resa uppehälle och boende är naturligtvis betalt av uppdragsgivaren. Jag har sett bilderna som fotograferna har lämnat och det är sannerligen inte något imponerande. De är visserligen tvungna att följa den grafiska profil som är fastlagd av hotellkedjan, men den tekniska kvaliten var undermålig enligt mig. Så nu satsar jag friskt på att bli "approved photographer" inom den koncernen. Skickar arbetsprover för fullt och hoppas det går vägen :)

Passade på att ta lite arbetsprover när jag ändå var där:

Detta är allrummet i presidentsviten. Sviten är 350 kvm och har allt man kan tänka sig, vit flygel, gym, pool, kök, gästavdelning, automatisk rövtorkare... helt sjukt :)
Bifogade bilder

Senast redigerad av iBoat den 2010-01-27 klockan 19:38.