Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-27, 13:06
Hejtina

Jewster skrev: Jag har ett par funderingar kring detta. Javisst är det ett helt sjukt asgerande. Vill du då gå vidare och driva sak mot en möjligen sjuk människa, med vad det kan innebära. (Jag vill inte spekulera om vad, men man kan ju låta fantasin spela ett tag.) Eller borde du sitta still i båten och vara nöjd med att bloggen är raderad och låta det bero.

Om du väljer att gå vidare med detta borde du kanske hantera ärendet ur det perspektiv som driver dig. Det är väl inte bildstölderna i sig du väl egentligen vänder dig emot? Kolla istället om det inte går att anmäla henne för någon slags kränkning istället. Det är ju det det hela handlar om. Eller hur?

Om du tycker det är värt att väcka den björn som kanske somnat vill säga.

Oavsett, lycka till.

Även fast bloggen är raderad är jag ganska övertygad om att hon har kvar bilderna på sin dator. Varför skulle hon inte kunna starta en ny blogg, och hoppas att jag inte hittar den? Den här bloggen hade hon drivit i 3 månader och hunnit lägga upp jag vet inte HUR många bilder, säkert en 20-30 bilder på mig.
Jag är rädd för att om jag inte slår slag i saken så kommer allt det här upprepas. Jag tror att hon vill tjäna pengar på sin blogg eftersom hon försökte med någon som väcker uppmärksamhet och som borde generera läsare - "15 år och gravid, samtidigt som min mamma är gravid".
Om jag anmäler henne för någon typ av kränkning så kommer väl ingenting att hända, eller? Polisen lägger väl inte så stor möda på dessa fall, eller? Det är dels därför jag hellre fakturerar själv (även om det bara är ett löjligt belopp!) för att visa att det inte är okej, än att dra in polisen som ändå inte bryr sig. Men visst, jag är inne på spåret att anmäla och jag ringde polisen tidigare idag med diverse frågor. Men det känns som att de bara slår bort allting...