Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-15, 22:14
hornavan

Perssonkateri skrev: Jag håller med. I många "porträttsammanhang" tex så handlar det nästan uteslutande om bilder av klassiskt vackra kvinnor i utmanande, sensuell eller ingen klädsel. För mig handlar detta inte så mycket om porträtt som bilder vars enda syfte är att gubbar ska ha något att sitta och glo på. Det verkar inte finnas någon seriös porträttfotogrupp på tex fb som inte översvämmas med den sortens "porträtt". Blir väldigt snabbt tröttsamt. Samma sak på instagram. Även mer respekterade fotografer fotar väldigt mycket halvnaket. Det är som att kvinnor inte är intressanta i fotosammanhang med mindre att de börjar klä av sig framför kameran och åma sig. Och även de som faktiskt fotar tjejer med kläderna på är det alltid plutiga miner, huvuden på sned, sensuella blickar och romantiserad redigering. Och det är ALLTID unga, snygga tjejer som ser ut som modeller. Suck, liksom. Jag är inte ett dugg feministiskt lagd, men detta slår mig allt mer.
Det låter som du beskriver de miljontals selfies som kvinnor tar av sig själva gång på gång vareviga dag.
Jag har fotat män och kvinnor under mer än ett halvt sekel och jag kan inte påminna mig att jag tagit sådana bilder någonsin.
Enligt trådskaparen så tillhör jag den värsta kategorin av alla; gammal, gubbe som bor i yttersta glesbygden.
Det kan inte bli värre än så.