Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-21, 21:53
martinot

gamleJ skrev: Tack. Kul att du orkade läsa trots att R med största sannolikhet inte är högst upp på din lista. Den har definitivt inte rangefinder😃.
Kikar ganska brett på olika kameror och kamerasystem.

Även om jag redan har Fuji X-mount och m43 som spegellöst idag (kompletterandes mina Nikon FF F-mount), så tycker jag det är som mest spännande att se vad som sker på den spegellösa FF-sidan just nu.

Tycker nog att Sony leder ganska starkt på spegellösa FF-sidan för närvarande (till skillnad från APS-sidan), både gällande AF på kamerorna, och även objektivutbudet.

Det sagt så är det ju jättespännande att se hur RF-mount, Z-mount och L-mount kommer att utvecklas den närmaste tiden, och se om de lyckas komma ikapp det stora försprång som FE-mount har.

Har alltid gillat ergonomin hos både Canon (var nära att köpa en 6D för några år sedan) och Nikon, och även deras mjukvarumässiga gränssnitt (bättre än inte bara Sony, men även ett snäpp bättre än Fuji och resten i branschen).

Även om jag läser en hel gällande bla. RF-mount på andra sajter, och ser en hel del på YT, så är det ju roligare och intressantare att läsa direktrapporter från sina "kollegor" på Fotosidan.

Grymt bra och gedigen rapport från dig, och uppskattade verkligen den. Tack!

För mig ett klart exempel på när Fs forum är som allra bäst.

Senast redigerad av martinot den 2019-07-21 klockan 22:22.