Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-21, 22:24
gamleJ

martinot skrev: Kikar ganska brett på olika kameror och kamerasystem.

Även om jag redan har Fuji X-mount och m43 som spegellöst idag (kompletterandes mina Nikon FF F-mount), så tycker jag det är som mest spännande att se vad som sker på den spegellösa FF-sidan just nu.

Tycker nog att Sony leder ganska starkt på spegellösa FF-sidan för närvarande (till skillnad från APS-sidan), både gällande AF på kamerorna, och även objektivutbudet.

Det sagt så är det ju jättespännande att se hur RF-mount, Z-mount och L-mount kommer att utvecklas den närmaste tiden, och se om de lyckas komma ikapp det stora försprång som FE-mount har.

Även om jag läser en hel gällande bla. RF-mount på andra sajter, och ser en hel del på YT, så är det ju roligare och intressantare att läsa direktrapporter från sina "kollegor" på Fotosidan.

Grymt bra och gedigen rapport från dig, och uppskattade verkligen den. Tack!

För mig ett klart exempel på när Fs forum är som allra bäst.
Kul med lite uppskattning, tack för det😃. Jag gillar verkligen själv att höra andras tankar kring de hus och objektiv de valt. I början av denna tråden gav många sin syn på R vilket hjälpte mig i beslutet, ja och så typ alla youtubfilmer och recensioner i ämnet😉. Det är alltid svårare att köpa en produkt som inte hyllas men ibland är den ändå mest rätt för dig, inte minst på sikt.
Det är verkligen spännande tider gällande spegellösa FF och jag kan hålla med på att Sony just nu ligger bra till. Min personliga magkänsla säger att det kommer ändras och att det kommer gå snabbare än vad många tror. Inte med det sagt att Canon blir mycket bättre än Sony men det kommer jämnas ut. För ett år sedan var jag ganska uppgiven och på väg bort från Canon men nu ser jag ljus i tunneln.