Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-21, 22:48
gamleJ

martinot skrev: Jag la till det efter att du citerade mitt inlägg (sorry), men det som jag ser att Canon och Nikon kan tillföra den spegellösa sidan, och nog lyckas bättre än Sony (även om FE-mount leder strakt både tekniskt och marknadsmässigt), är just gällande praktisk användning. Tänker då speciellt på deras kunnande inom både fysisk ergonomi och även det mjukvarumässiga gränssnittet.

Man märker att det är fotografer, och inte IT-folk, som formgivit och designat kamerorna hos Canon och Nikon. Även om andra som tex. Fuji och Panasonic också är hyfsat duktiga på det (här lägger jag nog Sony, Hasselblad och Lecia i botten), så är ju Canon och Nikon oftast snäppet något mer genomtänkta.

Det är verktyg som verkligen är konstruerade för att användas praktiskt, inte minst av yrkesfolk, och inte bara att ha värsta listan av funktioner och prestanda.

Tror att Canon och Nikon kan tillföra bra konkurrens och kunnande till den spegellösa marknaden, och att de kommer ha ett positivt inflytande och stor påverkan.

Bra i längden för alla spegellösa användare, oavsett om vi kör CanNikon, eller inte! 🙂
Kan bara hålla med.