Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-22, 17:54
twiiit

Vilken hjälte du är Per! tacksam för snabbt svar och för den hjälpen du ger mig!

Okej ja lite bilder vid kvällsliga vistelser vid lägerelden och samt stjärnhimlen är såklart också värt att fota och då känner jag att, som du skrev att det är fördel med bildstabilisator. Jag har dock ett litet, ca 1.20cm högt stativ som brukar få följa med när mörkret faller men kan man ändå få bildstabilisator så känner jag att det absolut är värt det. Ock är det så att jag kan få både en 5-axlig gimbal för video och bildstabilisator i huset så är 8000:- inte hugget i sten, kan absolut betala 10000:- för det rätta huset. har 8000:- som ett riktmärke bara :)

Spegellöst, jag är så väldigt dålig på skillnaden om jag ska vara ärlig rent kvalitetsmässigt. själva mekaniken hänger jag med på vad som händer i huset när jag trycker på knappen. Det är klart att utvecklingen fortsätter även om jag lägger kameran på hyllan. Är spegellöst att föredra för mitt användningsområde?

Kameran ska användas till resa, allround i city, naturfoto, mörkerfoto, jag har även kikat på astronomi foto. Nu låter det kanske lite som att jag har fått hybris (de kanske jag har också) men jag har sett folk som har tagit otroliga bilder på både norrsken och vintergatan. Det är inte primärt med sådana bilder men jag vill ändå känna att kameran är kapabel till att fånga vintergatan (med rätt optik såklart). Eller det kanske är så att de systemen jag kikar på inte klarar sånt och då är det ju så, inget att göra något åt.
Mvh Linus