Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-29, 16:58
Karuzzell

lonian skrev: Kommer du använda DVD läsaren ofta?
Personligen har jag bara använt min dvd läsare en gång på 3 år.
Ramminnena som du och sonen valt ut är på 2133Mhz men om jag läser rätt så är standarden på moderkortet Minneshastighet (Standard)
2 666 MHz. Vet inte om det gör något men jag hade inte chansat. Någon annan får tala om det fungerar bra.

Förövrigt så har Inet riktigt duktig kundsupport om ni ringer en tidig morgon så checkar de allt som passar i datorn innan de bygger den och kommer med förslag om förbättringar.
Tack John för snabbt svar!
Nej, jag använder nog dvd-läsaren lika sällan som du men utgick från att man borde ha en ändå. Tänkte, att man får en del info på skiva exempelvis när man köper nya kameraprylar. Dessutom använder jag köpta några köpta program som jag installerar från skiva. Jag funderade själv över behovet, eftersom jag läste, att den valda lät rätt mycket. Även när den inte användes. (När datorn startade?) Betyder det, att den också stjäl arbetskapacitet?
Angående ramminne hade jag själv tänkt mig mer än 16 GB. Vet inte om jag drar rätt slutsats men innebär din kommentar, att ramminne och moderkort bör vara lika stora?
Om du läst mitt första inlägg har du nog insett, att jag inte kan något om datorer men har försökt sätta mig in i åtminstone några komponenter. Alla svar här ger mig mer att gå på. Även om jag litar på sonen, så är alla synpunkter värdefulla. Jag vill ju, att det ska funka ett bra tag utan att jag överdriver. Men att köpa en dator, som inte motsvarar mina behov är precis lika illa.